سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) چیست و چه کاری انجام می دهد؟

شرکت خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) ، یک شرکت شخص ثالث متخصص در عرصه ی برون سپاری است که مسئولیت مجموعه ی مشخصی از خدمات مدیریتی فناوری اطلاعات را در شرکت های مشتری برعهده میگیرد و آنها را مدیریت میکند. برون سپاری، یک روش استراتژیک برای ارتقا و پیشبُرد عملیات های سازمانی است که در میان شرکت های بزرگ و بنگاه های کسب و کار کوچک، سازمان های غیرانتفاعی و همچنین دولت ها، پدیده ای کاملاً عادی و پیش پا افتاده به شمار می آید.

 

زمانی که با یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) همکاری میکنید، چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد؟

همکاری و مشارکت با شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) ، بدین معنا نیست که شما باید تمام اختیارات مدیریتی و مسئولیت عملیات های سازمانی برون سپاری شده را واگذار و تفویض کنید؛ به همین دلیل، شرکت شما همچنان باید پاسخگو و مسئول باشد. علاوه بر این، شما باید تصمیم بگیرید که قصد دارید کدام خدمات را از منابع خارجی دریافت کنید و مسئولیت کدام عملیات و فرآیندها را خودتان برعهده بگیرید.

شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) ، معمولاً مسئولیت اجرای فرآیندهای زَمان بَر، پیچیده، تکراری و دشوار را برعهده میگیرند. برون سپاری مسئولیت ها به شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP)، تبدیل به یک گرایش رو به رشد در میان شرکت ها و سازمان ها شده است؛ زیرا روزانه، تعداد بیشتری از شرکت ها با امتیازهای تفویض مسئولیت عملیات ها و فرآیندهای روزانه ی خود به یک شرکت ثالث، آشنا می­شوند.

 

انواع خدمات پشتیبانی شبکه

یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) میتواند چندین مورد از عملیات ها و فرآیندهایی را که به رغم برخورداری از اهمیت و ارزش فراوان، وابسته به برقراری ارتباط با مشتری نیستند، مدیریت و کنترل نماید. برخی از حوزه های عملیاتی که به شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) برون سپاری می شود، عبارتند از: فناوری اطلاعات؛ مدیریت پشتیبانی داده ها؛ امنیت شبکه های کامپیوتری؛ به روز رسانی سیستم ها و نرم افزار ها؛ ارائه راهکارها برای پیشرفت و تداوم کسب و کار

 

کسب امتیازهای حاصل از برون سپاری

گرایش به برون سپاری امور به شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP)، روزانه در حال رشد و افزایش است؛ زیرا شرکت ها میتوانند از این طریق امتیازهای قابل ملاحظه ای به دست آورند. اولاً، یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) میتواند عامل صرفه جویی در هزینه در سازمان شود. برون سپاری خدمات شبکه، به مالکان بنگاه های کسب و کار امکان میدهد تا هزینه ی نیروهای کار متخصص درون سازمان و همچنین مخارج مربوط به بخش فناوری اطلاعات، ابزارها و دیگر منابع مورد نیاز برای مدیریت و اجرای امور را کاهش دهد.

ثانیاً، شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP)، از تجربه، تخصص و دانش کافی در زمینه ی خدمات پیشنهادی خودِ برخوردار هستند. بدین ترتیب، سطح دقت و صحت در روند اجرای امور افزایش یافته و ریسک و احتمال شکست، کاهش پیدا میکند؛ زیرا، شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه سبز (MSP)، به مقررات دولتی و استانداردهای رایج در صنعت، پایبند و مقیّد هستند.

ثالثاً، شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP)، از بهترین و کارآمدترین ابزارها، فناوری ها و منابع برخوردار هستند و ضمن تسهیل امور و فرآیندها، بهره وری را در سازمان افزایش میدهند. بدین طریق، رؤیت پذیری شرکت در بازار افزایش پیدا میکند و دیدگاه ها و بینش های سودمندتری در اختیار مدیران قرار میگیرد؛ در نتیجه، مدیران میتوانند ضمن استناد به تحلیل ها و اطلاعات بلادرنگ، تصمیم های بهتری اتخاذ نمایند.

 

یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) چطور میتواند عامل وقوع تغییرات مثبت باشد؟

شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP)، از پایه و شالوده آغاز میکنند. این شرکت ها، تمام فرآیندهای جاری شرکت، مِن جمله پردازش حقوق و مزایای کارمندان، مدیریت قراردادها یا مدیریت ارتباطات، را مورد بازبینی و وارسی قرار میدهند. شرکت های مذبور، چالش های موجود در خلال فرآیندها را که احتمالاً خودتان از آن ها آگاه نیز نیستید نیز کشف و آنها را رفع میکنند تا ریسک و احتمال شکست کاهش یابد.

شرکت خدمات پشتیبانی شبکه (MSP)، پس از تحلیل سیستم ها و شناسایی فرصت ها و چالش های موجود، اقدام به توسعه ی راه حل های کارآمد و منحصر به سازمان میکنند و در این راستا، بر نیازمندی های ویژه ی بنگاه کسب و کار شما استناد خواهند کرد. نهایتاً، این شرکت ها بطور دائم و مستمر، فرآیندهای تازه ی سازمانی را نیز پشتیبانی و حمایت میکنند.

 

چرا باید به برون سپاری امور به شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) اهمیت دهید؟

در بازار رقابت طلب و پرجنجال امروز، شما باید بتوانید شرکت خود را از تمام شرکت های دیگر متمایز کنید؛ و این هدف، جز با عملکرد کارآمد و مقرون به صرفه، ممکن نیست. برون سپاری، یکی از مؤثرترین راهکارها برای حفظ امتیازهای رقابتی و کسب موفقیت در بازار امروز میباشد.

زمانی که خدمات شبکه ی خود را برون سپاری میکنید، میتوانید تمرکز خود را بر امور اصلی شرکت، مثل تنظیم مقررات، تدوین استراتژی ها و رشد معطوف سازید و از زحمت و دردسر امور اداری روزانه در امان بمانید. علاوه بر این، امتیازهایی نظیر افزایش دقت و صحت در اجرای امور، کاهش مسئولیت ها و صرفه جویی در هزینه ها به شما کمک میکنند تا کسب و کارتان را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید.

شما و کارمندانـتان باید تمرکز خود را بر فرآیندها و عملیات هایی معطوف کنید که عامل کسب سود و رشد هرچه بیشتر هستند؛ و مسئولیت های تکراری و روزانه را به شرکت های ثالث بسپارید. یک شرکت خدمات کامپیوتر ، در نقش یک گروه منشعب از شرکت خودتان عمل میکند؛ برایتان ارزش افزایی میکند؛ و به حصول موفقیت در شرکت کمک خواهد کرد.

 

پیراسیس به عنوان اولین شرکت تخصصی ارائه خدمات پشتیبانی شبکه (MSP)

پیراسیس با ایجاد زیر ساخت های لازم ، اولین شرکت تخصصی در ارائه خدمات حرفه ای پشتیبانی شبکه تحت عنوان MSP یا Managed Service Provider راهکار های پیشرفت و تداوم کسب و کار شما را با بروز ترین ابزارها و دانش فناوری اطلاعات ارائه می نماید.
در همین راستا شرکت پیراسیس کلیه خدمات کامپیوتری مورد نیاز کسب و کار شما را با اسقرار نیروی مورد نیاز در محل شما تامین می نماید تا چرخه فعالیت های کسب و کار شما حداقل اتلاف وقت و بیشترین بازدهی و کارایی را داشته باشد.